Μεταφορά Τεχνολογίας & Υποστήριξη Καινοτομίας στην Πράξη

Sandwich & Snack Show 2012 : Επιχειρηματική αποστολή στο τομέα της γρήγορης εστίασης

Ημερομηνία Εκδήλωσης: 16/2/2012

Ευκαιρίες δικτύωσης και ανάπτυξης επιχειρηματικών συνεργασιών στον τομέα της γρήγορης εστίασης θα έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στην επιχειρηματική αποστολή κατά τη διάρκεια της έκθεσης Sandwich & Snack Show από 15 μέχρι 16 Φεβρουαρίου 2012 στο Παρίσι. H επιχειρηματική αποστολή διοργανώνεται από το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ, συντονιστή του Enterprise Europe Network - Hellas. Λίγα λόγια για τον κλάδο Ο κλάδος της γρήγορης εστίασης αποτελούσε ανέκαθεν πεδίο έντονου ανταγωνισμού, με τη δραστηριοποίηση μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων, σε διάφορα γευστικά πεδία. Αρχικά ο κλάδος της γρήγορης εστίασης συνδέθηκε με εστιατόρια «αμερικανικού τύπου», όπου το κυρίως προσφερόμενο μενού επικεντρώνονταν στο burger. Στη συνέχεια όμως, συνθήκες όπως η εντατικοποίηση του ρυθμού ζωής, ο περιορισμός του διαθέσιμου χρόνου για την παρασκευή φαγητού στο σπίτι, η αύξηση των μονομελών οικογενειών δημιούργησαν ζήτηση για μία διευρυμένη ποικιλία γεύσεων, προσφερόμενων μέσω της γρήγορης εστίασης, με την εισαγωγή των επιμέρους κατηγοριών pizza, snack/sandwich, έθνικ (παραδοσιακή ελληνική ή ξένη κουζίνα). Παράλληλα, άλλοι λόγοι πέραν της κάλυψης αναγκών εστίασης ενίσχυσαν την προτίμηση των καταναλωτών προς τη γρήγορη εστίαση. Τα εστιατόρια γρήγορης εστίασης αποτελούν χώρο διασκέδασης ή σημείο συνάντησης για τις νεαρότερες ηλικίες, αλλά και σημείο εξυπηρέτησης για όλη την οικογένεια λόγω των κατάλληλα διαμορφωμένων για μικρά παιδιά χώρων φιλοξενίας και των προσφερόμενων παιδικών γευμάτων. Επιπλέον, ο κλάδος της γρήγορης εστίασης εμφανίζεται ελκυστικότερος έναντι άλλων προτάσεων εστίασης, λόγω των οικονομικότερων λύσεων που προσφέρει για την διατροφή και πλήττεται λιγότερο σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. H Έκθεση Η έκθεση Sandwich & Snack Show είναι η σπουδαιότερη διεθνής έκθεση στη γρήγορη εστίαση, στο τομέα των sandwiches και των σνακ στον κόσμο και διοργανώνεται κάθε χρόνο στο Παρίσι. Το 2010 είχε προσελκύσει περισσότερους από 300 εκθέτες καθώς και 10000 επισκέπτες από όλο το κόσμο. Η καινοτομία (τεχνολογική και μή) είναι ο κύριος πόλος έλξης των επισκεπτών, αφού η έκθεση παραδοσιακά αποτελεί πλατφόρμα παρουσίασης των πλέον καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών σε βιομηχανίες και καταστήματα γρήγορης εστίασης σύμφωνα με τις επικρατούσεις τάσεις του χώρου. Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα επίσης να δουν από κοντά τεχνολογίες αιχμής (τεχνολογική καινοτομία) σε θέματα εξοπλισμού και μηχανημάτων για τη γρήγορη παραγωγή τροφίμων αλλά και να προσεγγίσουν θέματα οργάνωσης και προβολής προϊόντων και υπηρεσιών (μη τεχνολογική καινοτομία). Oφέλη συμμετοχής Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα:
  • Να προσεγγίσουν νέους πελάτες, να εντοπίσουν καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, να διευρύνουν το δίκτυο των επαφών τους και
  • Να προχωρήσουν σε επιχειρηματικές συνεργασίες στον ευρωπαϊκό χώρο.
  • Να προωθήσουν τα προϊόοντα και τις υπηρεσίες που έχουν αναπτύξει στο χω΄ρο της γρήγορης εστίασης. Το κόστος συμμετοχής είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες στην έκθεση Για το κατάλογο με τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις-εκθέτες πατήστε εδώ. Χρονοδιάγραμμα
  • 16 Ιανουαρίου 2012: Προθεσμία υποβολής επιχειρηματικού προφίλ
  • 30 Ιανουαρίου 2012: Προθεσμία για προγραμματισμό συναντήσεων
  • 15-16 Φεβρουασρίου 2012: Διεξαγωγή επιχειρηματικής αποστολής Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επικοινωνήσουν με τον κ. Παναγιώτη Ιγνατιάδη (2810 391954), ώστε να προγραμματίσουν κατ' ιδίαν συναντήσεις με τους εταίρους της επιλογής τους. Πληροφορίες Παναγιωτης Ιγνατιαδης Δίκτυο ΠΡΑΞΗ /Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης Ηράκλειο, Κρητη Τηλ.: 2810 391954 Fax: 2810391908 e-mail: ignatiadis@help-forward.gr

     

    Πόρισμα

    Sandwich and Snack Show 2012 : A world of take away innovations! Δεν περνάει μέρα χωρίς να καταναλώνουμε ένα snack στη δουλειά, στο γραφείο ή στο σπίτι. Η γρήγορη εστίαση αν και σχεδιάστηκε από τους επιστήμονες και μηχανικούς τροφίμων για τις ανάγκες του διαστήματος και των στρατιωτικών αποστολών αποτελεί μέρος της καθημερινότητας μας. Ποιες όμως είναι οι τάσεις της γρήγορης εστίασης στη Ευρώπη; Τι περιμένουν οι καταναλωτές και πώς επηρεάζουν την αλυσίδα καινοτομίας μέσα από τις ανάγκες τους (prosumers); Συνοπτικά παρουσιάζουμε τα συμπεράσματα της έκθεσης Sandwich and Snack Show 2012 για τα snacks που θα κυριαρχήσουν στην αγορά: α)Right Snack: O καταναλωτής είναι σε θέση να γνωρίζει τι καταναλώνει και πόσες θερμίδες περιέχει. β) Healthy Snack: H γρήγορη εστίαση θα πρέπει να περιέχει υγιεινά και διατροφικά υλικά και στοιχεία. γ) Snackkiss: H γρήγορη εστίαση θα πρέπει να προσφέρει τη γευστική ικανοποίηση ενός γρήγορου φαγητού. Οι 4 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην αποστολή είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με περισσότερες από 20 επιχειρήσεις από τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Τσεχία και την Αγγλία. Τα αποτελέσματα των συναντήσεων μπορούν να καταγραφούν με δύο βασικές πτυχές: 1) Υπάρχει έντονος προβληματισμός μεταξύ των ξένων επιχειρήσεων για την κατάσταση της οικονομίας στην Ελλάδα καθώς επίσης και την αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων. 2) Υπάρχει έντονος προβληματισμός μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων για τις μειώσεις μισθών στην Ελλάδα. Οι ελληνικές επιχειρήσεις μαζικής και γρήγορης εστίασης επενδύουν στο προσωπικό τους για επενδύσεις στην καινοτομία και το design. Μειώσεις μισθών σημαίνει λιγότερη παραγωγικότητα και στασιμότητα σε ένα κλάδο με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και καινοτομίας. Taking on the three deficits: Budget, trade and investment in fast food market Η ελληνική αγορά μαζικής εστίασης για να μπορέσει να ανταπελξέθει στην ύφεση της οικονομίας θα πρέπει να ακολουθήσει τρεις βασικούς κανόνες: α)Επενδύσεις: Οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν με δυναμικό τρόπο (fast track innovation) σε ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας, την ελληνική κουζίνα και διατροφή (investment deficit) β)Ανοικτή Καινοτομία: Να επενδύσουν σε νέους τρόπους παραγωγής και διάθεσης με νέες συσκευασίες και υλικά που θα οδηγήσουν σε εξαγωγές (trade deficit) γ)Παραγωγικότητα: Νέες μέθοδοι οργάνωσης, εξωστρέφεια και αλλαγή κουλτούρας που θα περιορίσουν το κόστος και θα μεγιστοποιήσουν τα κέρδη ώστε να γίνουν βιώσιμες(Budget deficit).