Μεταφορά Τεχνολογίας & Υποστήριξη Καινοτομίας στην Πράξη

Ελληνική επιχειρηματική αποστολή στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης τροφίμων Anuga 2005

Ημερομηνίες Εκδήλωσης: 5 έως 12/10/2015

Η Anuga (www.anuga.com) είναι η μεγαλύτερη Eυρωπαϊκή Έκθεση στον τομέα των τροφίμων και ποτών. Η προηγούμενη διοργάνωση το 2003, συγκέντρωσε πάνω από 6.000 εκθέτες και περισσότερους από 160,000 εμπορικούς επισκέπτες από 157 χώρες. Ο σκοπός της επιχειρηματικής αποστολής, είναι να δώσει τη δυνατότητα σε δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων να έρθουν σε επαφή με γερμανικές επιχειρήσεις και ερευνητικά εργαστήρια που ασχολούνται με το σχεδιασμό & παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων τροφίμων που βασίζονται σε παραδοσιακά προϊόντα (ελαιόλαδο, οίνος, γαλακτοκομικά προϊόντα κτλ). Οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στην αποστολή, θα έχουν έτσι τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά νέες τεχνολογίες στον τομέα των τροφίμων και να διαπιστώσουν πως διαμορφώνεται η Γερμανική Βιομηχανία Τροφίμων. Η αποστολή θα περιλαμβάνει προκαθορισμένες συναντήσεις για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων τεχνολογικής και επιχειρηματικής συνεργασίας και επίσης, επισκέψεις σε εγκαταστάσεις γερμανικών εταιρειών και ερευνητικών κέντρων. Το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ σκοπεύει να συμπεριλάβει στην αποστολή ελληνικές εταιρείες με δυναμική παρουσία στον τομέα των τροφίμων αλλά και ερευνητικά εργαστήρια με πρωτότυπη και κατοχυρωμένη τεχνογνωσία. Λόγω του ότι οι θέσεις είναι περιορισμένες, η έγκαιρη δήλωση συμμετοχής είναι ιδιαίτερα σημαντική.

 

Πόρισμα

Εποικοδομητικές επαφές για σύναψη εμπορικής και τεχνολογικής συνεργασίας είχαν 23 κρητικές επιχειρήσεις οι οποίες συμμετείχαν σε επιχειρηματική αποστολή που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ηρακλείου σε συνεργασία με το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τροφίμων ANUGA 2005 (Κολωνία, 8 – 12 Οκτωβρίου 2005). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση της Ευρώπης στον τομέα των τροφίμων και ποτών, όπως αποδεικνύεται από τη συμμετοχή περίπου 6,000 εκθετών και περισσότερων από 160,000 εμπορικών επισκεπτών από 160 χώρες. Σκοπός της επιχειρηματικής αποστολής ήταν να εκμεταλλευτεί θετικά την αφορμή της έκθεσης ως χώρου συνεύρεσης επιχειρήσεων και οργανισμών ώστε να προωθήσει συνεργασίες όχι μόνο εμπορικού αλλά κυρίως τεχνολογικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 30 συναντήσεις (προκαθορισμένες ή μη) μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και γερμανικών επιχειρήσεων / ερευνητικών εργαστηρίων που ασχολούνται με το σχεδιασμό και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων τροφίμων τα οποία βασίζονται σε παραδοσιακά προϊόντα (ελαιόλαδο, οίνος, γαλακτοκομικά προϊόντα κτλ). Στη διάρκεια των συναντήσεων, οι κρητικές επιχειρήσεις (στην πλειοψηφία τους οικογενειακές επιχειρήσεις) γνώρισαν από κοντά τις νέες τεχνολογίες παραγωγής και διασφάλισης της ποιότητας των τροφίμων καθώς και τα σύγχρονα συστήματα διοίκησης που εφαρμόζουν οι γερμανικές εταιρίες με προσανατολισμό στο σχεδιασμό και την παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων. Μία τέτοια κατηγορία τροφίμων είναι τα λειτουργικά τρόφιμα (probiotics και prebiotics) που έχουν κατακλείσει τις ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης, εξετάστηκε και η ισχύουσα γερμανική νομοθεσία για τα νέα τρόφιμα και πώς αυτή μπορεί να επηρεάσει τη στρατηγική των κρητικών επιχειρήσεων μελλοντικά. Κοινή πεποίθηση όλων των συμμετεχόντων, καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, αποτέλεσε η ανάγκη για ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών επεξεργασίας ή καινοτόμων μεθόδων προώθησης και πώλησης καθώς η καινοτομία ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος συνιστά την καλύτερη «τροφή» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της βιομηχανίας τροφίμων αλλά και γενικότερα.